neděle 18. května 2014

Pampeliškový med


Dnes z trochu jiného soudku. Na začátku týdne jsem se pustila do výroby pampeliškového medu. Já vím, není to pečení, ale prostě část mě je "babka kořenářka", která se zajímá o bylinky (protože jsou přece zdravý) a člověk by měl jíst alespoň občas zdravé přírodní produkty :)

Postup jsem okoukala na blogu Kuchařky ze Svatojánu, což je paní bylinkářka s velkým B.

Jak na to...

Do hrnce dáme 300g pampeliškových květů (což je asi 280ks - počítala jsem to). Z ostatních bylinek jsem přidala trochu meduňky a lipový květ. Pampelišky zalijeme 1200ml vody a přivedeme k varu a vaříme 10 minut. Nakonec přidáme 2 citrony nakrájené na plátky a necháme 24 hodin louhovat.















Druhý den scedíme přes plátno, přidáme 1 kg cukru (já jsem použila 1/2 cukru krupice a 1/2 třtinového cukru) a vaříme na mírném ohni bez pokličky 3 hodiny. Občas jej promícháme vařečkou. Med by měl zkaramelizovat a zhoustnout. Hustotu zkoušíme na malém, vychladlém vzorku. Čekala jsem, že zhoustne jako pravý med, ale finální konzistence připomínala spíše sirup. Možná dám příště méně vody. Chuť je ovšem fantastická, skoro jako pravý med. 
Hotový med plníme do sklenic, které dobře uzavřeme. Dnem vzhůru jsem sklenice neotáčela, pouze jsem je zabalila do utěrky, aby měly teplo a proběhl ten správný "zavařovací" proces.

K pampeliškám je možné přidat i další kvítí a bylinky (sedmikrásky, mátu, zázvor) nebo místo citronu použít (pomeranč). Fantazii se meze nekladou :) Příští rok určitě zkusím kombinaci se zázvorem.

Žádné komentáře:

Okomentovat