sobota 28. června 2014

2014 June Daring Baker´s challenge - Cinnamon rolls

CINNAMON ROLLS - Skořicové suky
Červnová výzva odvážných pekařů


























Ačkoliv zněl název červnové výzvy odvážných pekařů CINNAMON ROLLS, tedy skořicové suky, vyzvala Shelley z blogu C Mom Cook k upečení suků s jakoukoliv náplní. Protože jsem ještě nikdy nedělala ty skořicové, pustila jsem se právě do nich. A aby to nebyla jen klasika, vyzkoušela jsem ještě náplň čoko-oříškovou :) Těsto jsem dělala podle Verči z blogu Zghettablog.

Celkový čas 2 hodiny 30 minut (1 hodina kynutí těsta, 30 min kynutí suků, 30 min pečení)
Cena celkem cca 45 Kč


Těsto:
- 300 g hladké mouky
- 300 g polohrubé mouky
- 1 sáček sušeného droždí (7 g)
- 240 ml mléka
- 75 g másla
- 66 g cukru krupice nebo krystal
- špetka soli
- 3 větší vejce pokojové teploty

- trochu mléka na potření
- olej na vymazání formy

Náplň:
- rozpuštěné máslo, skořice, cukr, strouhaná čokoláda, strouhané oříšky atd.

Postup:

1) Tentokrát jsem nechala všechnu dřinu na robotu, ale samozřejmě jde vše dělat i ručně. Takže, v míse smícháme 150g hladké mouky, 150g polohrubé mouky a sušené droždí. Vše dobře promícháme. V hrnci na plotně ohřejeme 240ml mléka se špetkou soli, 66g cukru a 75g másla. Stačí, aby mléko bylo vlažné a máslo skoro rozpuštěné. Zapneme robota se šlehací metličkou na malé otáčky a pomalu přiléváme tekutou směs. Mícháme do hladka.



2) V dalším kroku přidáme vejce. Je důležité, aby měla pokojovou teplotu, protože kdyby byla studená z lednice, mohla by zabrzdit droždí a proces kynutí. Vejce zašleháme.









3) Teď si na robotu vyměníme metličku za hnětač těsta a začneme přidávat zbytek mouky, tedy 150g hladké mouky a 150g polohrubé mouky.







 


4) Umíchané těsto jsem ještě párkrát přehodila vařečkou a nechala ho kynout asi 1 hodinu na teplém místě. Mezitím si rozpustíme trochu másla na náplň. Připravíme si skořici, nastrouháme oříšky a čokoládu. Já jsem zkusila nastrouhat brusinky v čokoládě a smíchala jsem je s nastrouhanými vlašskými ořechy.

 













5) Když je těsto nakynuté, zapneme si troubu na 200°C.












6) Z těsta ukrajujeme malé kousky těsta, ze kterých válíme válečky a následně dřevěným válečkem zploštíme. Potřeme je rozpuštěným máslem a posypeme náplní. Zde se fantazii meze nekladou a lze použít skoro vše :) Já měla v první verzi: rozpouštěné máslo, cukr a skořice, v druhé verzi: rozpuštěné máslo, strouhané brusinky v čokoládě, strouhané vlašské ořechy.
















7) Srolujeme šneky a naskládáme je do vymazaného pekáče (v mém případě do keramické formy).















8) Šneky necháme ještě asi 30 minut kynout, potom je pomažeme mlékem a dáme do trouby. Pečeme asi 30 minut. Zda jsou upečené, můžeme vyzkoušet špejlí, kterou zapíchneme do 1-2 suků. Pokud je po vytažení suchá, je upečeno. Pokud je na ní nalepené těsto, pečeme dál. Po vytažení šneky ještě jednou potřeme mlékem. Budou se krásně lesknout :)















Poznámky a tipy:
- Suky je možné polít cukrovou polevou z moučkového cukru a smetany (mléka). Já jsem bohužel na polevu už neměla čas

- Suky můžeme také vyrobit tak, že celé těsto vyválíme do obdélné placky, kterou potřeme náplní, srolujeme a krájíme na kolečka (plátky), které pokládáme do pekáče. Pravděpodobně je to elegantnější řešení a suky potom nevypadají jako kdyby chtěly z pekáče utéct - jako ti moji :)

Závěr:
Tyhle skořicové suky nejsou špatné, ale znám ještě jedny mnohem lepší. Ale ty až někdy příště.


Žádné komentáře:

Okomentovat